Darts Nutz Darts Forum

Full Version: New Shot! Vikings Handmaidens
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
NEW VIKING RANGE RELEASE! Stand your ground; the Viking Shield-Maiden never backs down from a challenge to defend the tribe.  This versatile front weighted dart has three clear grip zones in two grip styles, including our mighty Viking “Seige” grip.  Maiden is available in 5 Steel Tip Weights – up to a substantial 27 gm and 3 Soft Tip weights.  Finished in blazing colour, this Maiden is ready for the power and the glory of the battle.  Available now from all good dart stores. PM us for where to buy near you. Here’s the link to the Viking Shield-Maiden on our website, take a closer look. #shotdarts #viking https://www.shotdarts.com/catalogsearch/.../?q=maiden
Another great looking dart from Shot, I really like the look of these, those flights are nice too! Shield Maiden not Handmaiden though oops!!
Shot surely makes a striking dart, and I really like the shape as well!  Cat will flip when she sees these!  Wink

Close up image for those who dislike following links - lol:

[Image: vmst-viking_maiden-all-in-one-steel_1200x1200.jpg]
Probably just me, but I got enough of the Shot darts. They all follow the same design pattern now. Just a different colour and the fancy cuts look different.
Also far too expensive IMO.
They look great, where can you buy them from?
(05-01-2019, 04:40 AM)blink180 Wrote: [ -> ]They look great, where can you buy them from?

They’re available from Darts Warehouse:
https://au.dartswarehouse.com/catalogsea.../?q=Maiden
Yep, sexy darts for somebody to love hitting the mark with. Just not my style either.
Stunning darts but too expensive... As well as all shot darts. Imho don't worth the price.
Another good looking set of arrows from Shot, but agree too expensive
Looks like I will be sending out Huginn and Muninn to look for these delectable bits of Danish D-artistry.
(What do you mean they are from the other Zealand?)
The barrel could suit me ... but:

Why Purple?
As much as I like the design, barrel and Flights do not fit together nicely I.M.O.

If they were anywhere near a reasonoable budget I would still consider then thou ... but they will probably be ~90€ so I will say no ... for now lol.
(05-01-2019, 12:46 PM)Molrix Wrote: [ -> ]The barrel could suit me ... but:

Why Purple?
As much as I like the design, barrel and Flights do not fit together nicely I.M.O.

If they were anywhere near a reasonoable budget I would still consider then thou ... but they will probably be ~90€ so I will say no ... for now lol.

I don't know where you are buying your darts from I found them for 62.60€   - $89.95 Aust. 30€ is a bit of a price jump, maybe look online at other stores IMO  Smile
(05-01-2019, 11:39 PM)blink180 Wrote: [ -> ]
(05-01-2019, 12:46 PM)Molrix Wrote: [ -> ]The barrel could suit me ... but:

Why Purple?
As much as I like the design, barrel and Flights do not fit together nicely I.M.O.

If they were anywhere near a reasonoable budget I would still consider then thou ... but they will probably be ~90€ so I will say no ... for now lol.

I don't know where you are buying your darts from I found them for 62.60€   - $89.95 Aust. 30€ is a bit of a price jump, maybe look online at other stores IMO  Smile

Unfortunately we have to add around 20% vat to the price which would account for some of the difference

Zeeple

I had some Viscounts from Shot once and liked them well enough, but the latest trend for them seems to be to make darts that are so busy they are difficult to even look at. Fancying up the point is well over the top as well. I think I have a very different darting aesthetic from 99% of the players these days. Gimme unadorned, smooth-barreled copper tungsten any day of the week. Smile
Don't suppose anybody knows when these will be available in the UK?

Can't see them online to purchase.

Jim
Pages: 1 2